De to tophold i Serie 1 pulje 6 – Kjellerup og KFUM – delte i porten og spillede 1-1 på Søholt torsdag aften. I en underholdende, tæt og velspillet kamp, var spillet meget lige fordelt. De største og fleste chancer stod der dog KFUM på – og på den baggrund er vi mange der ærgrer os over at det ikke blev til 3 point. Debuterende Lars Pleh scorede KFUM-målet.

Første halvleg var tæt, og selvom der var pæne halve chancer specielt til KFUM, så var det Johan Giehms drømmehug fra 22 meter på overliggeren, der var det tætteste vi kom et mål. Målet står stadig og vibrerer på Søholt, og 5-10 cm lavere så havde KFUM kunne gå til pause med 1-0.

I anden halvleg havde Kjellerup en god periode på 20-25 minutter, hvor de dominerede. Indskiftede Luca Palmisano var god til at holde på bolden – og voldte KFUM-forsvaret en smule problemer. Første gang krops-fintede han sig igennem til skud, som Mikkel dog reddede, og anden gang trak han på tværs i feltet og afsluttede – gennem benene på en KFUM-forsvarer – og i mål til 1-0 til Kjellerup.

Selvom Kjellerup havde mere spil i 2. halvleg, så var det også i 2. halvleg, at KFUM nærmest vadede i chancer. Der var STORE muligheder til Johan Giehm, Christian Pedersen og Søren Philipp – men 12 minutter før tid var det så debuterende Lars Pleh, som straks efter at være skiftet ind – på en fantastisk afslutning – fortjent kunne udligne til 1-1.

Også efter målet var der store, åbne matchvinder-muligheder. Lars Pleh, som fik en fantastisk debut efter skiftet fra SB, havde således en rigtig god mulighed for også at blive matchvinder – men man-of-the-match var desværre Kjellerup-keeperen Tim Arne Bæk Sørensen – og han dykkede frygtløs ned i Lars’ afslutning.

 

Silkeborg KFUM – Kjellerup 1-1 (0-0)
0-1 Luca Palmisano (68.)
1-1 Lars Pleh (78.)

Tilskuere: 78

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *